Mindfulness i altres estratègies pel control de l'estrès

Online Salut

Del 24 de novembre del 2020 al 5 de gener del 2021

Preu socis

El nostre entorn ens exposa a riscos laborals d'origen psicosocial: estrès, mobbing i les seves variants. Aquest curs et donarà recursos per avaluar aquests riscos i aprendràs mesures preventives per minimitzar el seu impacte al teu dia a dia.

Professionals que volen aprendre a gestionar el nivell d'estrès personal i professional mitjançant eines i estratègies pràctiques.

Per viure amb un nivell d'estrès positiu, que ens manté alerta i ens permet potenciar al màxim el nostre talent.

1. Conceptes bàsics sobre l'estrès.
  2. Conceptes bàsics de l'ansietat. Diferenciació estrès-ansietat.
  3. Incidència en l'entorn laboral.
  4. Aspectes fisiològics de l'estrès. Les alertes de l'estrès.
    • Temperatura.
    • Tensió muscular.
    • Sudoració.
    • Taxa cardíaca.
    • Respiració.
  5. El control de l'estrès en la jornada laboral.
    • Pautes d'organització.
    • Millora d'hàbits.
    • Educació postural.
    • Utilització eficient dels mitjans tecnològics (eines de treball).
    • Entrenament en respiració.
    • Eines de millora de l'atenció i concentració.
    • Exercicis d'higiene laboral en el lloc de treball.
  6. Que es el Sindrome Burnout.
    • Quins son els factors desencadenants del Síndrome?
    • Com evoluciona una síndrome Burnout.
    • Quins son els principals efectes.
    • Efectes en el treball
    • Efectes en l’activitat laboral
    • Com podem fer per prevenir-lo
    • Que podem fer d’avant l’existència de possible Burnout
  7. Altres Cingles Psicosocials.

• Capacitar a l’alumne per a una òptima gestió davant les situacions d'estrès i ansietat en relació amb la seva activitat diària.
  • Dotar d'eines i tècniques pràctiques de control d'estrès.
  • Identificar i controlar ;els símptomes de l'estrès i l'ansietat.
  • Conèixer els riscos, efectes i implicacions negatives de l'estrès sobre la salut.
  • Prendre consciència de la incidència i importància de l'estrès en el desenvolupament professional (entorn laboral).
  • Conèixer les respostes fisiològiques de l'estrès i la seva implicació en l'estat anímic i físic.
  • Interpretació i control de les respostes fisiològiques.
  • Conèixer les tècniques bàsiques de relaxació.
  • Aprendre tècniques de respiració i la seva importància.
  • Augmentar el coneixement sobre la tensió muscular derivada de l'estrès.
  • Generalitzar l'après de manera pràctica al dia a dia.
  • Identificar diferents trastorns, derivats de l’estrès com (Burnout) etc…

La organització permet treballar de forma asincrònica. De forma que cada participant, dins dels límits d’inici i finalització de cada tasca, podrà realitzar el curs en el moment que més li convingui.
Es dissenya preveient una càrrega de treball per l’alumne de 5 hores setmanals i es recomana connectar-se a la plataforma, com a mínim, cada dos dies.

La comunicació amb el/la tutor/a es podrà realitzar a través de la plataforma moodle en la que es realitza el curs. Els seus dubtes es podran fer arribar a través del correu electrònic obtenint resposta en un temps màxim de 48 hores (excepte si la consulta es realitza en divendres).

Per superar el curs s’han de realitzar totes les tasques en els terminis establerts (en el cas de que un alumne no pugui complir amb els terminis haurà de justificar-ho, prèviament, al tutor/a del curs i qui valorarà la possibilitat de fer una excepció).
La correcta realització de les tasques donarà dret a rebre la certificació que expedeix l’Escola Efa, Escola de Formació de l’Acellec.

Mindfulness i altres estratègies pel control de l'estrès

Estratègies personals pel control de l'estrès i l'equilibri de cos i ment

E137-20

Tania Muelas. Psicòloga clínica especialitzada en psicopatologia i psiconcologia. Certificada en Mindfulness per a la reducció d'estrès i ansietat. Filòsofa i Mestra Montessori de 3 a 6 anys, formada en educació emocional i en Disciplina Positiva. Compto amb més de 10 anys d'experiència com a psicòloga clínica així com també de formadora en l'àmbit de la psicologia i l’educació.