Monitor/a d'activitats d'educació en el lleure infantil i juvenil

Online Monitors/es de Lleure

Online del 21 de desembre del 2020 al 14 de febrer del 2021 a través de la plataforma Moodle (formació asincrònica, on els i les alumnes es gestionen el temps i la dedicació).

Sessions/tutories en aula virtual: A concretar dies i horari (disponibilitat d'horari al matí i a la tarda).

Preu socis

El curs de monitor/a d’activitats d’educació en el lleure infantil i juvenil és la formació que prepara l’alumnat per intervenir de manera educativa en activitats de lleure infantil i juvenil, i que el capacita per organitzar, dinamitzar i avaluar activitats de lleure infantil i juvenil en el marc de la programació general d'una organització, aplicant les tècniques específiques d'animació grupal, incidint explícitament en l'educació en valors i atenent les mesures bàsiques de seguretat i prevenció de riscos.

Persones majors de 18 anys interessades en treballar com a monitor/a de lleure a:

• L'àmbit escolar: monitor/a de menjador, de pati, suport d'activitats extraescolars, etc.
  • L'àmbit de l'educació en el lleure: monitor/a de colònies, casals, campaments, ludotecari/ària, tallerista o de monitor/a especialitzat/ada.
  • L'àmbit d'oci en general: monitor/a de fires i de parcs, d'animador/a turístic/a, educador/a especialitzat/ada, etc.

Activitats d’educació en el lleure infantil i juvenil.
Processos grupals i educatius en el lleure infantil i juvenil.
Tècniques i recursos d’animació en activitats de lleure.
Pràctiques professionals.

• Aprendre a intervenir de manera educativa en activitats de lleure infantil i juvenil.
  • Adquirir capacitats per organitzar, dinamitzar i avaluar activitats de lleure infantil i juvenil en el marc de la programació general d'una organització.
  • Saber aplicar les tècniques específiques d'animació grupal, incidint explícitament en l'educació.

La durada del curs és de 310 hores repartides de la manera següent:

• 125 hores d'etapa lectiva:
    • 100 hores lectives online (aproximadament 15 hores de dedicació setmanal per part de l'alumne).
    • 25 hores d'elaboració de la memòria de les pràctiques.
  • 160 hores de pràctiques.

Per superar el curs cal participar, com a mínim al 85% de la formació online, realitzar totes les tasques (en els terminis establerts) de la formació on line i rebre una avaluació positiva de l'etapa de pràctiques i a la memòria d'aquestes.

Curs reglat per la Direcció General de Joventut segons l'ordre BSF/192/2015 de 18 de juny, per la qual s'estableixen els programes dels cursos de formació de monitor/a i de director/a d'activitats d'educació en el lleure infantil i juvenil.

Joventut. Curs de monitors

Aquest curs està ditigit EXCLUSIVAMENT a persones empadronades a Tarragona.
Per confirmar la inscripció cal presentar una acreditació de la residència (empadornament, dni o altres).

Monitor/a d'activitats d'educació en el lleure infantil i juvenil

Tarragona

M034-20

Claustre de lleure de l'Efa.