Del 23/04/2024 al 12/06/2024
30 h
Com a professionals, un dels reptes que afrontem diàriament és la gestió conflictes. I sovint, la teoria no ens dona respostes específiques a les necessitats reals amb les quals ens trobem.
L'objectiu és crear i incorporar nous recursos i eines pràctiques, alhora que construir un marc d'actuació propi en el que ens sentim més còmodes quan intervenim amb infants.
Com poso els límits? Parlem d'emocions? Què fem amb la violència als espais educatius? Són preguntes complexes que sovint ens plantegem.
Si estàs en la recerca d'una intervenció professional conscient, inscriu-te!
Vols millorar i/o ampliar les seves eines i recursos professsionals en la intervenció directe amb infants? Ets responsable d'algun projecte educatiu i t'agradaria incorporar principis de gestió de conflictes al teu projecte?
Si tens algun dels següents càrrecs, apunta't!
Persones treballadores ocupades amb el centre de treball a Catalunya i/o aturades.
Mòdul 1. El conflicte: una oportunitat d'aprenentatge. (5h)
1.1 Concepte, visió i característiques.
1.2 La importància de l'entorn en la gestió de conflictes.
1.3 L'anàlisi del conflicte: fases i desglossament.
1.4 Tècniques de gestió de conflictes.
Mòdul 2. Competències professionals. (10h)
2.1 L’escolta activa i la comunicació professional vinculada a la intervenció educativa amb infants.
2.2 Comunicació: barreres i facilitadors.
2.3 Alguns errors cognitius o distorsió cognitiva a l'hora d'intervenir amb infants.
2.4 El paper de l'educador en la transmissió de valors sostenibles.
Mòdul 3. Praxi educativa. (10h)
3.1 Anàlisi de la intervenció amb infants: intenció educativa.
3.2 Eines preventives de la disrupció en espais lúdics i/o a l'aula.
3.3 Tipus d'acompanyament.
3.4 Què vol dir "sostenir" a l'infant.
3.5 L'imprescindible del treball en equip: la comunicació entre professionals.
3.6 Equips multidisciplinars: projecte de convivència dels centres educatius.
Mòdul 4. Activitats i dinàmiques per al treball conscient amb l'infant en la gestió de conflictes. (5h)
4.1 Prevenció i acompanyament: propostes d'activitats per infants orientades a la gestió de conflictes.
4.2 Dinàmiques grupals adreçades a l'equip educatiu per a la gestió de conflictes.
Aquesta acció formativa està vinculada a la Unitat de Competència del Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals:
UC1867_262 - Actuar en processos grupals considerant el comportament i les característiques evolutives de la infància i la joventut.
Generals:
Específics:
Aquest curs es desenvolupa en format online i asincrònic. L'organització permet treballar de manera flexible; tot tenint en compte els terminis de cada activitat. Es dissenya preveient una càrrega de treball per l’alumne de 5 hores setmanals i es recomana connectar-se a la plataforma, com a mínim, cada dos dies.
L'avaluació és contínua i per superar el curs s’han de realitzar totes les tasques . En cas de no poder complir amb els terminis haurà de comunicar-ho, prèviament, al tutor/a del curs.
La comunicació amb el/la tutor/a es podrà realitzar a través de la plataforma moodle en la que es realitza el curs.
CERTIFICACIÓ:
Per obtenir la certificació que atorga el Consorci per a la Formació Contínua i l’Escola Efa, cal haver realitzat totes les activitats del curs.
Inscriu-te aquíAquest curs forma part del programa de Formació continua.
Eines pràctiques per a la gestió dels conflictes del dia a dia
AM.23-9.3-24
Uxue Zabaco
Graduada en Pedagogia i màster en Psicopedagogia.
Gestora de programes subvencionats per a la Formació Contínua de Catalunya.
Formadora en el sector del lleure educatiu, especialitzada en l'atenció a la diversitat i la inclusió educativa.
Correu electrònic: info@escolaefa.cat