Menjadors escolars sostenibles

Hores online

Preu socis

Descripció:

Les tendències futures dels menjadors escolars estan influenciades per una consciència creixent sobre la importància d'una alimentació saludable, sostenible i equitativa per als estudiants.

En aquest curs treballarem algunes de les principals tendències que s'entreveuen per als menjadors escolars, sempre des del punt de vista de la sostenibilitat i el compromís social, perquè entenem la sostenibilitat de manera àmplia i creiem fermament que aquesta depèn de molts factors i que es materialitza, no només en el producte que servim, sinó també amb les relacions comercials que es donen des del camp al plat.

Dirigit a:

Responsables, tècnics, supervisors i coordinadors d'empreses de menjador escolar que tinguuin interés en treballar des d'una perspectiva ecològica i social.

Continguts:

1. Introducció
    • Que és l’ Agroecologia i Sostenibilitat?
    • Producte de Proximitat
    • Producte de Temporada
    • Diferències entre producte de Proximitat i de Temporada

2. Els menús
    • Diagnòstic dels menús escolars: Situació actual i Futura
    • Situació actual dels menus escolars. Estudis realitzats
    • Tendències futures dels menjadors escolars
    • Creació de Menús Sostenibles. Falsos Mites. Exemples de menus sostenibles.

3. Beneficis mediambientals, de salut i benestar
    • Efectes secundaris de l’Agroecologia.
    • Què entenem per Sobirania Alimentària?
    • Perquè el canvi cap a menjadors sostenibles?

Objectius:

• Conèixer els principis de l’ agroecologia i la sostenibilitat.
  • Saber diferenciar entre els productes de proximitat i els productes de temporada.
  • Identificar la situació actual dels menús escolars i les tendències futures.
  • Adquirir eines per aplicar canvis als menjadors escolars, beneficiant el mediambient, la salut i el benestar dels infants.

Metodologia:

L'organització permet treballar de forma asincrònica. De forma que cada participant, dins dels límits d’inici i finalització de cada tasca, podrà realitzar el curs en el moment que més li convingui.

Es dissenya preveient una càrrega de treball per l’alumne de 4 hores setmanals i es recomana connectar-se a la plataforma regularment mentres s'imparteix el curs.

La comunicació amb la tutora es podrà realitzar a través de la plataforma moodle en la que es realitza el curs, obtenint resposta en un temps màxim de 48 hores (excepte si la consulta es realitza en divendres).

Observacions:

Per superar el curs s’han de realitzar totes les tasques en els terminis establerts (en el cas de que un alumne no pugui complir amb els terminis haurà de justificar-ho, prèviament, al tutor/a del curs, qui valorarà la possibilitat de fer una excepció).
Els terminis sempre seran setmanals, els mòduls s’obriran cada dilluns i s’hauran de realitzar les tasques abans del diumenge a les 23:55h.

La correcta realització de les tasques donarà dret a rebre la certificació que expedeix l’Escola Efa, Escola de Formació de l’Acellec.

Inscriu-te aquí

Menjadors escolars sostenibles