Transmissió d'eines arterapèutiques per l'acompanyament emocional

Hores online

Preu socis

Descripció:

L'Artteràpia acompanya i sosté a la persona en la cerca i actualització de les seves capacitats creadores, ja que són aquestes les que permeten transformar els seus símptomes i malestars i desenvolupar-se en allò personal. En el seu quefer disposa d’un abordatge caracteritzat pels intercanvis entre les produccions desenvolupades en mitjans i materials artístics i els processos de comunicació i vincle que van desembolicant-se en el procés artterapèutic. D'aquesta experiència poden derivar-se beneficis en àrees vitals com la salut i la salut mental, l'educació, la integració social i comunitària i el desenvolupament del potencial humà.

La infància i adolescència són etapes en continu desenvolupament, creixement i aprenentatge. Reconèixer les emocions pròpies i tenir espais on poder expressar-les afavoreix el desenvolupament de l'autoestima, l'autoconcepte i millora el benestar personal i social. Una de les missions dels/les professionals del lleure, l'educació i la cultura és poder oferir espais saludables, on infants i adolescents siguin respectats, puguin expressar el seu món emocional, reconèixer-lo i integrar-lo.

Continguts:

1. La meva caixa d’ eines.
  2. Habitar el cos, fer-lo present.
  3. L’art de saber escoltar
  4. Vincular-se
  5. El recorregut

Objectius:

1. Identificar les qualitats i potencialitats pròpies per a sostenir i acompanyar als menors.
  2. Facilitar una mirada i escolta activa d'un mateix i cap a  l'altre, que possibilitin la integració de nous recursos per a poder posar-los en pràctica en el seu dia a dia professional.
  3. Transmetre, a través de la metodologia artterapèutica, les potencialitats de poder nomenar, reconèixer, expressar, acompanyar i integrar les emocions pròpies i alienes, i especialment el sostenir l'acompanyament emocional en la infància i l’adolescència.
  4. Adquirir coneixements i habilitats per a construir i sostenir el marc que ens ofereix l’artteràpia en els diferents espais d'oci i temps lliure i comprendre els límits i les possibilitats que ens ofereix aquest marc de treball.
  5. Contribuir al fet que els monitors connectin amb les seves capacitats creadores a nivell personal i professional per  estar a disposició de fer un acompanyament des de l’ escolta, el sosteniment.

Inscriu-te aquí

Transmissió d'eines arterapèutiques per l'acompanyament emocional

Connexió amb les seves capacitats creadores a nivell personal i professional

Inscriu-te aquí