Trastorns en la deglució i disfàgia

Online   Subvencionat Salut

Del 30/05/2023 al 18/06/2023

Un acte, aparentment senzill, com és el pas d’aliments des de la boca cap a la faringe i d’allí a l’esòfag, pot presentar complicacions si algun dels músculs o les estructures implicades en aquest procés no funciona de manera correcta. En aquests casos parlem de disfàgia.

Aquest curs t’ajudarà a conèixer els conceptes generals d’aquest trastorn i les tècniques que es poden aplicar per minimitzar-lo.

Totes les persones interessades en conèixer els conceptes generals d’aquest trastorn i les tècniques que es poden aplicar per minimitzar-lo. Professionals que treballen amb personers afectades.

1. Trastorns en la deglució i disfàgia. Conceptes generals
    • Bases deglutoris
    • Detecció de signes d’alarma
  2. Tractament de la disfàgia: tècniques de deglució
    • Bases nutricionals
    • Tipus de dietes
    • Estratègies posturals
    • Maniobres de deglució. Ennuegaments
  3. Exercicis de rehabilitació neuromuscular
    • Musculació orofacial activa
    • Musculació orofacial passiva i tapping
  4. Prevenció de la disfàgia: La importància de l'entorn i de l'ambient

General

• Conèixer els conceptes generals relacionats amb la disfàgia i aplicar les tècniques de deglució.

Específics

• Identificar l’epidemiologia i etiologia de la disfàgia.
  • Reconèixer els signes d’alarma de la disfàgia.
  • Aplicar les bases nutricionals adequades al trastorn en la deglució de l’usuari.
  • Conèixer les principals estratègies posturals i maniobres per millorar la deglució dels usuaris.
  • Prevenció de la disfàgia. Importància de l'entorn i de l'ambient.

La organització permet treballar de forma asincrònica. De forma que cada participant, dins dels límits d’inici i finalització de cada tasca, podrà realitzar el curs en el moment que més li convingui. Es dissenya preveient una càrrega de treball per l’alumne de 5 hores setmanals i es recomana connectar-se a la plataforma, com a mínim, cada dos dies.

Per superar el curs s’han de realitzar totes les tasques en els terminis establerts (en el cas de que un alumne no pugui complir amb els terminis haurà de justificar-ho, prèviament, al tutor/a del curs, qui valorarà la possibilitat de fer una excepció).

Trastorns en la deglució i disfàgia

S22.1-23

Claustre escola Efa

Aquest curs forma part del programa de Formació continua.